
Doctor of Business Administration
รับปริญญา MQF Level 7 Degree (ปริญญาโท)
Achieving a DBA at WeStride Institute of Technology
Doctor of Business Administration (DBA) เป็นปริญญาเอกสายวิชาชีพที่ออกแบบมาสำหรับผู้เชี่ยวชาญที่มีประสบการณ์ ซึ่งต้องการพัฒนาทักษะการวิจัยขั้นสูง ภาวะผู้นำ และการตัดสินใจเชิงกลยุทธ์ในโลกธุรกิจ โดย DBA มีสถานะทางวิชาการเทียบเท่ากับ PhD แต่เน้นการประยุกต์ใช้การวิจัยเพื่อแก้ไขปัญหาทางธุรกิจจริง มากกว่าการศึกษาทฤษฎีเชิงลึก
โดยทั่วไป หลักสูตร DBA ใช้เวลาเรียน 3 ปีแบบเต็มเวลา หรือ 6 ปีแบบไม่เต็มเวลา ซึ่งเปิดโอกาสให้ผู้เรียนสามารถศึกษาต่อควบคู่ไปกับการทำงานได้ กิจกรรมหลักของหลักสูตรคือการทำวิจัยเชิงประยุกต์ เพื่อนำเสนอแนวทางแก้ไขปัญหาทางธุรกิจที่แท้จริง และปิดท้ายด้วยวิทยานิพนธ์ที่แสดงให้เห็นถึงความสามารถในการเชื่อมโยงความรู้ทางวิชาการกับการปฏิบัติจริงในอุตสาหกรรม
ที่ WeStride Institute of Technology เส้นทางหลักในการศึกษาระดับ DBA คือการเรียนแบบอิสระโดยอ้างอิงจาก ข้อเสนองานวิจัยของผู้เรียน ซึ่งพัฒนาโดยความร่วมมืออย่างใกล้ชิดกับอาจารย์ที่ปรึกษา วิธีการนี้เปิดโอกาสให้ผู้เรียนสามารถเจาะลึกในสาขาที่เชี่ยวชาญ สร้างองค์ความรู้ที่นำไปใช้ได้จริง และส่งผลกระทบที่มีความหมายต่อแวดวงธุรกิจ ขณะเดียวกันก็เสริมสร้างศักยภาพความเป็นผู้นำให้ก้าวหน้าไปอีกระดับ
.avif)


.svg.avif)




Job Guarantee - Get a Job in 7 Months or Get a Refund
We're dedicated to turning learning into careers. That’s why we introduced our Job Guarantee—making your learning journey risk-free. It’s simple: secure a job within 7 months of graduation, or we’ll refund your tuition.
Teaching and Assessments
Study With Your Personal Teaching Team
.avif)
Faculty Advisor
Schedule unlimited 1-on-1 lessons with industry and research experts in their field.

Career Advisor
Get matched with an experienced career counseling expert who will help you achieve your goals.

Student Success Manager
Your success manager keeps you on track and supports every aspect of your learning.
Learning
Contents

10% Research Methodology
10% Technical Fundamentals
80% DBA Dissertation
Learning Method

80% Independent Research
20% Faculty Advising
Learning Timeline
Part-time
Full-Time
STRUCTURE
Learn more about the structure of your program below.
ทุกคนในโปรแกรมปริญญาคู่จะเรียน MBA และสามารถเลือกหนึ่งในสาขาต่อไปนี้ได้:
- Master's of Computer Science: Software Engineering
- Master's of Computer Science: Data Analytics and Science
Advanced Research Planning and Methodology
Module 1 Overview (1500 Hours)
The main goal of this module is the completion of a Research Plan. The module prepares students to embark upon a substantial, sustained, unified piece of research at the MQF 8 level. The module is taught by the proposed thesis supervisor as a form of preparation specific to the thesis and the requirements of its subject matter. The thesis supervisor must possess a research doctorate in the the field and subfield of the proposed dissertation, or failing that, recent peer-reviewed scholarship in that area that demonstrates academic expertise. Approval of the match between a doctoral student and supervisor will rest with the Dean of the college, and must be reported to Woolf’s Quality Assurance, Enhancement, andAlignment Committee (QAETAC).
This module is not a general introduction to research or research methodologies, but a practical preparation for students preparing to embark upon the thesis. Although these skills are highly transferable to other research domains, it remains the case that the purpose of the module is scoped to the needs of the specific thesis for which it prepares the student. The module results in a highly structured ‘Research Plan’ for embarking upon independent research at the MQF 8 level in the subsequent modules.
Module Deliverables
Module Deliverables
In the first phase of the module, a student must, under the guidance of their supervisor:
- Propose his or her thesis topic
- Identify a provisional title
- Evaluate research methods and select a strategy
- Write an abstract of the proposed research
- Compose a provisional table of contents for the thesis
- Compose an annotated bibliography
- Write a literature survey covering the primary and secondary sources
- Schedule a timeline to completion, including a work agreement that establishes mutually-agreed upon expectations with the supervisor for meetings, responses to student work, and any other relevant practices.
The thesis supervisor finally prepares the student for an external examination of the ‘Research Plan.’By the end of the first year, if not earlier, the Research Plan is submitted as a digital portfolio containing six elements:
- Provisional thesis title
- Abstract
- Expanded table of contents
- Literature survey
- Annotated bibliography
- Timeline to completion
The Research Plan provides students with a clear framework to guide their research question, a structure into which they can fit their scholarly research, and a pathway to the completion of the thesis. The Research Plan also formally specifies the discipline the student is studying; this discipline must also be the supervisor’s scholarly field.During the execution of the module, students meet with their supervisor twice per month. The student’s attention is directed to literature on the topic of the proposed thesis, and thus methodological research guidance, beyond the oral instruction of the student’s supervisor, will be provided within the domain of study specific to the student’s thesis. This will vary considerably, depending upon the topic of the thesis, and it forms a natural component of the literature survey.Although the nature of the training will vary by discipline and by the focus on human subjects, the supervisor will include scholarly ethics as a topic during this period. The ‘Research Plan’ is submitted to be examined by an academic in the same field, selected by the thesis supervisor with the approval of the college dean. The examining academic must possess a research doctorate.
Advanced Research Progress and Progress Review
Module 2 Overview (1500 Hours)
Advanced Research Progress and Progress Review helps a student who has just completed the ‘Research Plan’ to undertake a cadence of supervised, original research leading to a substantial portion of their research thesis being completed (2-4 chapters or equivalent).
Although students may request twice-weekly meetings early in the writing process, it is expected (and students typically prefer) not to meet more than twice per month there after.This allows the student time to develop their independent research and writing. As the student advances in independence and confidence in their research, and under the discretion of their supervisor, they may reduce their supervisory meetings to 1 time per month, though they must continue to participate in ‘Work in Progress’ seminars each month. Under the supervision of their supervisor, and through regular submissions and synchronous feedback sessions, students hone and strengthen their ability to conduct innovative, original research at the very forefront of an academic discipline. While the focus of year one was on preparing the ‘Research Proposal’, the focus of year two is on the actual work of research, whether that be in the library, working with datasets, work in the lab, or deep reading in the scholarship on a chosen topic, producing extensive notes and questions, and rough drafts of chapters or thesis sections.
In addition, supervisors in year two will facilitate the student’s participation in the broader scholarly community, whether through presenting in the ‘Work in Progress’ seminar for graduate students and scholars, or through recommended and invited academic conference.
Thesis Completion and Viva Voce Examination
Module 3 Overview (1500 Hours)
In this module, the aims of the methodology module are fulfilled and the research of the past two years is brought into one overarching argument. The exact length of the thesis will vary by method and discipline, but ordinarily will not exceed 80,00-100,000 words, exclusive of any appendices. The thesis will constitute a substantial, original, independent piece of research, which is clearly articulated in relation to the primary evidence and secondary literature, and which is organised in relation to the plan first envisaged in the methodology module.
Students may select the Integrated Thesis option for their dissertation, which results in a shorter document drawing directly on publishable or published material. The Integrated Thesis option will typically be 20-40,000 words (not longer than 80,000 words without express permission from Woolf), exclusive of appendices and data sets. A doctoral thesis on the Integrated Thesis option may be accepted for examination if it consists of a minimum of three papers of publishable quality, framed by an introduction, a literature survey (either written as a stand-alone chapter or divided among the constituent chapters), and a conclusion.
The thesis must represent a contextualized and broadly coherent body work, justified in the introduction and conclusion. At least one paper must be authored solely by the candidate.Any co-authored papers must include a statement describing the candidate’s contribution to the paper. Where the co-author is another student at Woolf who also intends to include the paper in their own thesis, permission to include the paper must be approved, prior to submission for examination, by the Academic Board of the college, with written notice toWoolf’s QAETAC. Regular supervision meetings keep the student on-course with the timeline agreed in the methodology module. Supervisory meetings concentrate on a pre-submitted piece of research in a pattern that continues until the first draft of the thesis is complete. Although students may request twice-weekly meetings early in the writing process in module two, it is expected (and students typically prefer) not to meet more than once or twice per month by this stage of the thesis. This allows the student time to develop their independent research and writing. All full-time students must meet with their supervisor atleast once per month. Students meeting only once a month must also participate each month in Works-in-Progress seminars.
After the completion of the first draft, meetings focus on the harmonisation of the parts, adjustments to the overall argument, and the supervisor seeks to ensure that the student guides the thesis with a single, coherent line of enquiry. The final meetings with the student focus on polishing the editorial aspects of the thesis, and helping the student prepare for examination. While there is not a formal requirement that a piece of the thesis will have been published already, the thesis should contain publishable work, and the student should graduate with a clear plan of revision toward publication (e.g., a series of articles, direct publication, or recasting the argument as a book for a more general audience).



Class Schedule
หลักสูตรส่วนใหญ่ของเรา (40 ECTS credits) เรียนแบบ Blocks ซึ่งคุณจะมุ่งเน้นเรียนวิชาเดียวในระยะเวลา 5 สัปดาห์ต่อครั้ง โดยตารางเรียนจะจัดไว้หลัง 19.00 น. ในวันธรรมดา และในช่วงวันหยุดสุดสัปดาห์ พร้อมคลาสสด 2-3 ครั้งต่อสัปดาห์ในแต่ละ Block
เพื่อเพิ่มความยืดหยุ่น วิชาพื้นฐานด้านเทคโนโลยีสองวิชา ได้แก่ Python for Business Analytics และ Data Analytics and Modelling จะจัดการเรียนแบบ asynchronous ที่ให้คุณสามารถเรียนตามจังหวะของตนเองได้
สำหรับหลักสูตร Digital Action Programme for Business Administration (30 ECTS) จะใช้เวลาเรียน 9 เดือน โดยคุณและทีมจะพบกับคณาจารย์แบบออนไลน์ทุกสองสัปดาห์
เราจะเริ่มต้นโปรแกรมด้วยงาน ต้อนรับอย่างเป็นทางการ และปิดท้ายด้วยงาน พิธีสำเร็จการศึกษา ทั้งนี้ในระหว่างโปรแกรมจะมีการจัด กิจกรรมสร้างเครือข่ายแบบพบปะด้วยตนเอง ทุกๆ 1-2 เดือน
Find more details about the teaching and learning format of your program here
ปรึกษาด้านอาชีพ
Accreditation
ปริญญาจากสถาบันเทคโนโลยี WeStride ได้รับการยอมรับในยุโรป สหรัฐอเมริกา แคนาดา และมากกว่า 60 ประเทศทั่วโลก โดย WeStride เป็นวิทยาลัยสมาชิกเต็มรูปแบบของ Woolf ซึ่งนำเสนอหลักสูตรที่ได้รับการรับรองตามมาตรฐานและแนวทางของยุโรป (European Standards and Guidelines - ESG) (บรัสเซลส์ 2015) ทั้งนี้ Woolf เป็นสถาบันการศึกษาระดับอุดมศึกษาที่ได้รับการรับรองจากประเทศมอลตา พร้อมหมายเลขใบอนุญาต 2019-015
ปริญญาจากสถาบันนี้ยังได้รับการยอมรับในประเทศไทย ผ่านกระบวนการเทียบคุณวุฒิสำหรับผู้สำเร็จการศึกษาจากสถาบันการศึกษาต่างประเทศของกระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัย และนวัตกรรม (อว.) และยังได้รับการยอมรับจากสำนักงานคณะกรรมการข้าราชการพลเรือน (ก.พ.) อีกด้วย
Learning Hubs
Learning goes beyond online—our 7 learning hubs across Thailand offer learners the opportunity to connect, explore, and grow in inspiring spaces.
South East Asia University
Phone: 02-8074500 – 27 ext. 190,192
Siam Square Branch
Phone: 090-970-4587
Icon Siam Branch
Phone: 090-971-4415
Salaya Branch
Phone: 090-971-5283
Rangsit Branch
Phone: 090-971-5764
Asok Branch
Phone: 090-969-8084
Ubon Ratchathani Branch
Phone: 090-971-6325
Tuition
Tuition
ผ่อนชำระด้วยบัตรเครดิต ดอกเบี้ย 0%
Additional Costs
Installment Payments
Please consult with your admissions advisor to learn more about the available credit card installment plans and how they can best suit your needs.
Payment Options
มีค่าใช้จ่ายเพิ่มเติมในการทำวิจัยสำหรับวิทยานิพนธ์ของฉันหรือไม่?
ค่าใช้จ่ายในการทำวิจัยสำหรับวิทยานิพนธ์ของคุณขึ้นอยู่กับลักษณะและขอบเขตของการวิจัย โครงการบางอย่างอาจต้องใช้ทรัพยากรมากขึ้น ขณะที่บางโครงการอาจต้องการทรัพยากรน้อยลง
สถาบัน WeStride Institute of Technology จะให้เงินสนับสนุนการวิจัยจำนวน 5,000 บาท อย่างไรก็ตาม เนื่องจากค่าเล่าเรียนของเรามีราคาต่ำ เราจึงไม่สามารถให้การสนับสนุนทางการเงินเพิ่มเติมได้ แม้ว่าจะสามารถทำวิจัยได้โดยไม่ต้องใช้เงินทุนเพิ่มเติม แต่ก็ไม่น่าจะเป็นไปได้
สำหรับโครงการส่วนใหญ่ การจัดสรรงบประมาณเพิ่มเติมประมาณ 20,000 บาทเพื่อครอบคลุมค่าใช้จ่ายที่เกี่ยวข้องกับการวิจัย เช่น วัสดุ อุปกรณ์ การเดินทาง หรือซอฟต์แวร์เฉพาะทางถือเป็นเรื่องสมเหตุสมผล เพื่อให้มั่นใจว่าคุณมีทรัพยากรที่จำเป็นในการทำวิจัยให้สำเร็จ
Tax Benefits
Frequently Asked Questions
Are PhD/DBA Available Online or Part-Time?
Yes, our PhD programs are available online and can be pursued part-time, offering flexibility to accommodate your schedule and commitments. Since PhDs are primarily research-based, you will have the autonomy to organize your time according to your circumstances.
As with most research, the workload can vary throughout the program. There will be periods when your research demands more intensive effort, such as during data collection or writing phases, and times when the workload may be lighter, depending on the nature and progress of your research. This structure allows you to manage your studies effectively while balancing other responsibilities.
How Are PhD/DBA Degrees Assessed?
PhD and DBA programs at WeStride Institute of Technology are assessed through a comprehensive evaluation of the thesis and its defense. The thesis is reviewed by a WeStride faculty member who is not the student’s direct supervisor and an external examiner holding a research doctorate, unaffiliated with any Woolf University or WeStride Institute of Technology. The Dean of WeStride Institute of Technology participates in the examination process as an ex officio member. If there is disagreement between the examiners, the Dean escalates the matter to Woolf’s Quality Assurance and Education Training and Accreditation Committee (QAETAC) for resolution.
The process concludes with a viva voce, or oral examination, where the student defends their thesis in the presence of the examiners, supervisor, and Dean. This oral defense allows the candidate to justify and clarify their research findings while affirming the originality and impact of their work. This rigorous assessment ensures that both PhD and DBA graduates meet the highest academic and professional standards.
How Do I Find a Supervisor for My PhD/DBA?
As part of the admissions process, our team will work closely with you to understand your research interests and goals. Based on this discussion, we will assign a research advisor from the WeStride Institute of Technology faculty who aligns with your area of interest. You will then have the opportunity to speak with the assigned advisor to discuss your proposed research in detail.
If the advisor approves your research proposal and confirms their ability to support your work, you will be admitted to the program. This ensures that each candidate has the appropriate guidance and mentorship for a successful PhD journey.
What Is the Difference Between a PhD and a DBA?
A PhD (Doctor of Philosophy) and a DBA (Doctor of Business Administration) are both doctoral-level degrees but differ in focus and purpose:
PhD (Doctor of Philosophy):
- Focuses on theoretical research and advancing academic knowledge.
- Ideal for those pursuing careers in academia, research, or theoretical fields.
- Requires the completion of an original research project, contributing to the body of knowledge in the chosen discipline.
DBA (Doctor of Business Administration):
- Emphasizes applied research, focusing on solving real-world business problems.
- Designed for experienced professionals aiming to enhance their leadership, strategic, and research skills.
- Results in a practical dissertation or thesis that bridges academic theory with business practices.
In summary, a PhD is research-focused, ideal for those seeking academic careers, while a DBA is practice-oriented, suited for professionals looking to apply research to improve business outcomes. Both are prestigious degrees but serve different career paths and goals.
What Are the Admission Requirements for the Doctorate Program?
What Are the Admission Requirements for the Doctorate Program?
To be admitted to the Doctorate program, you must meet the following requirements:
Educational Qualification
- Must have graduated with an MQF Level 7 degree or an equivalent qualification.
English Language Proficiency
- A minimum C1 level of English competency is required.
- Accepted evidence includes:some text
- Completion of an EQF Level 7 degree conducted in English.
- English proficiency test scores, such as IELTS, meeting the following criteria:some text
- Overall: 6.5
- Writing: 6 (or 7.5 for courses offered by the Department of English or Arts)
- Reading, Listening, Speaking: 6 (or 6.5 for courses in English or Arts)
Additional Requirement for DBA Candidates
- Must hold senior management or executive roles or demonstrate potential for leadership and expertise in a specialized area of business.
These requirements ensure candidates possess the academic background, language proficiency, and professional experience necessary for success in the program.